08 - 09 - 2022
Fot. Pixabay

Nowe trendy żywieniowe, czyli Glamor Greens i zrównoważony rozwój

Co ma zrównoważony rozwój i świadomy styl życia do zawartości talerza? Ano, ma. Oto kilka słów o nowych trendach żywieniowych, Glamor Greens na przykładzie RFN. Czytaj w Agrokonsument.pl

 

 

 

Po latach pandemii COVID-19 w sektorze spożywczym pojawiają się nowe trendy. Nie chodzi już tylko o nowe, ekscytujące smaki.

Według ostatniego raportu Frankfurt Future Future Institute, wartości i indywidualne style życia wpływają na zachowania żywieniowe i wzorce zakupowe niemieckich konsumentów w znacznie większym stopniu, niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Konsumenci dowiadują się więcej o produkcji żywności i zwracają większą uwagę na kwestie zrównoważonego rozwoju. To pochodzenie i jakość żywności.

Lista zakupów spożywczych i menu stają się przez to bardziej skomplikowane, łącząc życzenia, wartości i osobiste gusta poszczególnych konsumentów. Niemiecki handel detaliczny i gastronomia rozwijają się w kierunku w kierunku zrównoważonego rozwoju i lokalności.

Wykorzystuje się postęp e-food i stawia na coraz większy udział warzyw diecie.

 

Co trzecie jabłko w UE pochodzi z Polski

 

Rośnie świadomość, co spożywasz

 

Niemcy pozostają rynkiem zorientowanym na cenę, ale rośnie udział konsumentów, którzy są skłonni płacić za jakość. Rośnie odsetek konsumentów, którzy postrzegają swoje decyzje zakupowe jako deklarację polityczną lub życiową. Chcą oni:

  • żywności bez GMO,
  • jaj z wolnego wybiegu,
  • wolą dietę wegetariańską lub wegańską,
  • żądają możliwości śledzenia oraz informacji o metodach produkcji.

Kolejne trendy, które przyciągają coraz więcej niemieckich konsumentów to:

  • żywność etniczna,
  • superfoods,
  • żywność z piękną etykietą,
  • produkty „free from” (np. bez glutenu lub laktozy) oraz produkty uprawiane lokalnie.

 

 

Polska piątym eksporterem żywności do Włoch!

 

 

Zrównoważony rozwój najważniejszym trendem

 

Aż 74 procent Niemców jest zaniepokojonych zanieczyszczeniem środowiska; 69 procent martwi się skutkami zmian klimatycznych.

Ponad dwie trzecie niemieckich konsumentów wzywa firmy do zachowań jak najbardziej świadomych ekologicznie. Choćby poprzez stosowanie materiałów przyjaznych dla środowiska.

 

Zrównoważony rozwój społeczny również staje się coraz ważniejszym czynnikiem, zwłaszcza dla młodszych millenialsów. Dla tej grupy docelowej „eko” oznacza nową modę.

Tak zwani „Glamor Greens’ noszą koszulki z napisami ekologicznymi, zamieszczają posty o zrównoważonym rozwoju w mediach społecznościowych i kupują produkty, które łączą świadomy styl życia z radością życia i luksusowym statusem.

 

Równocześnie wzrasta odsetek niemieckich konsumentów, którzy chcieliby postępować w sposób w sposób przyjazny dla środowiska, ale nie wiedzą dokładnie, jak to zrobić. W tym miejscu firmy mogą się pozytywnie pozycjonować, oferując tej grupie informacje, wsparcie i odpowiednie produkty. produkty dla tej grupy.

 

Rolnictwo węglowe: rewolucja w polskim Planie Strategicznym cz. 1

 

Bogaty zwykle ma wymagania

 

Niemcy, z ponad 83 milionami najbogatszych konsumentów na świecie, są zdecydowanie największym rynkiem żywności i napojów w Unii Europejskiej. To 4. największa gospodarka na świecie.

 

RFN jest trzecim największym importerem produktów rolnych po Stanach Zjednoczonych i Chinach. W 2021 roku import produktów spożywczych osiągnął 108,5 mld USD, co oznacza wzrost o 7,7 procent w porównaniu z rokiem 2020.

Ok. 79 proc. tego importu pochodziło z innych państw członkowskich UE. Stany Zjednoczone były największym dostawcą spoza bloku o wartości 2,1 mld USD.

 

 

O 5 najważniejszych trendach spożywczych napiszemy w kolejnym artykule.

 

Opr. na podst. USDA

 

Kontrahent nie płaci: wstrzymać dostawy kukurydzy i bać się kar?

Redakcja Agrokonsument.pl
Serwis Agrokonsument.pl specjalizuje się w treściach kierowanych dla konsumentów i branży agro. Polityka rolna, bezpieczeństwo żywności, ubezpieczenia, prawo.
przeczytaj inne artykuły tego autora
Wydrukuj
PILNE !
Zobacz podobne:

Inni przeczytali również: