Nowy kombajn CR11 bazuje na sukcesie obecnej gamy flagowych kombajnów New Holland, na czele której stoi model CR10.90. To rekordzista świata pod względem tonażu pszenicy zebranej w ciągu ośmiu godzin – 797,6 t.
Silnik daje nowej maszynie moc 775 KM. We wnętrzu pracują dwa 24-calowe rotory. Zbiornik ziarna o pojemności 20 tys. litrów i prędkości rozładunku 210 l/s.
Inżynierowie pracowali nad stworzeniem maszyny żniwnej o zerowych stratach, opracowując podwójny kosz sitowy – Twin Clean.
Jego konstrukcję stanowią dwa systemy czyszczące umieszczone jeden za drugim: 2 sita górne, 2 sita dolne, 2 dolne ślimaki ziarnowe i 2 zestawy czujników ciśnienia mierzące obciążenie kosza sitowego.
Układ jest w pełni zautomatyzowany. Zapewnia równomierne rozmieszczenie poprzeczne materiału na koszu czyszczącym. Pozwala to osiągnąć maksymalną wydajność przy praktycznie zerowym poziomie strat.
Automatyczny proces usuwania zatorów poprowadzi operatora przez wszystkie kroki procedury w taki sposób, aby mógł on oczyścić kombajn w ciągu kilku minut, a nie godzin. Co ważne, bez opuszczania kabiny i bez wysiłku fizycznego.
Całkowicie nowy system zarządzania resztkami pożniwnymi obejmuje nowy rozdrabniacz i rozrzutnik. Ma to pozwolić uzyskać najlepszej jakości sieczkę i jej równomierne rozrzucanie. Uproszczony układ napędowy kombajnu zawiera aż o 25% mniej komponentów, dzięki eliminacji wszystkich napędów łańcuchowych.
Agrotechnica 2023: złoto za kombajn New Holland + 17 srebrnych medali
CR11 jest wyposażony w nowy wyświetlacz Intelliview 12 i system prowadzenia IntelliSteerTM. Do tego dochodzi telematyka i zdalny podgląd ekranu.
Układ NutriSenseTM ma czujnik NIR, który monitoruje jakość upraw, wykorzystując promieniowanie w bliskiej podczerwieni. System analizuje zawartości składników odżywczych, takich jak białko, skrobia i olej, a także poziom wilgotności.
Dzięki NutriSenseTM możliwe jest tworzenie mapy rozkładu tych składników i wykorzystanie ich do dalszej analizy agronomicznej.
Warty uwagi jest również nowy 15-metrowy zespół żniwny.
Maszyna jest wyposażona w opony Michelin Cerexbib 2 w rozmiarze 900/65R46 o średnicy 2,32 m. To wspólny projekt New Holland i Michelin. Większa powierzchnia styku opony z podłożem i zwiększona przyczepność zapewniają mniejsze ugniatanie gleby, bezprecedensowe w branży.
Jak zerwać niekorzystną dla siebie umowę kontraktacji? Cz. 1