14 - 02 - 2022
Fot. Firmowe

Facet kupuje truskawki w Walentynki

Jemy coraz więcej truskawek poza ich polskim sezonem. Ich konsumpcję deklaruje już co czwarty Polak. Oto wyniki badania Kantar w ramach CORE TEAM na łamach Agrokonsument.pl

 

 

Co czwarty Polak zjada truskawki poza ich polskim sezonem. Kobiety robią to znacznie częściej niż mężczyźni. Dziś jednak dzień, w którym Panowie kupią truskawek zdecydowanie więcej – Walentynki. Pewnie jeszcze dołożą butelkę szampana i będą mieli nadzieję na coś więcej… 😉

 

Żaden owoc nie cieszy się tak wielkim zainteresowaniem poza polskim sezonem jak truskawki. Tak wynika z badań Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”.

 

Truskawka, borówka i malina

 

Według badań kantar, konsumpcja truskawek poza sezonem rośnie. Porównując podobne badania sprzed 2 lat obserwujemy wzrost o 2 punkty procentowe. Które gatunki jemy chętnie również poza polskim sezonem?

Wśród owoców jagodowych, poza truskawką, całoroczna konsumpcja jest charakterystyczna dla malin (13%) i borówki (12%). Co ósmy Polak spożywa borówki praktycznie przez cały rok. Polacy są coraz bardziej świadomi znaczenia konsumpcji owoców i warzyw w budowaniu odporności i regeneracji.

Coraz powszechniejsza jest wiedza, że owoce, warzywa i ich przetwory są podstawą zdrowego odżywania. Są niezastąpionym źródłem antyoksydantów, witamin, związków, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie.

Tylko co piąty badany (20%) nie je owoców i warzyw sezonowych poza sezonem. Częściej stwierdzają tak mężczyźni (24%, kobiety 16%) i osoby z wykształceniem podstawowym (31%, z wyższym 12%).

 

Oznakowanie i opakowanie żywności. Obowiązki prawne producentów

 

 

Wolimy owoce i warzywa sezonowe

 

W porównaniu do 2019 roku nieznacznie wzrosła liczba osób, które deklarują, że nie jedzą warzyw i owoców poza ich polskim sezonem. Generalnie chcemy spożywać więcej tego co sezonowe i lokalne, ale nie zawsze potrafimy się oprzeć. Podobnie jak z Walentynkami. Dziś 14 lutego chyba najpopularniejszym jest kupowanie truskawek. W specjalnych opakowaniach są one dostępne w wielu sieciach. Nie tylko w Polsce. Sieci oferują truskawki przez okrągły rok.

 

Polska truskawka pachnie

 

Polskie truskawki ciągle kojarzymy z czerwcem, choć polski sezon zaczyna się już w kwietniu, a kończy nierzadko w listopadzie. W maju na rynku dominować będą już polskie truskawki z upraw tunelowych, w kwietniu ich smak przypomną nam owoce ze szklarni.

Polskie truskawki wiosenne uprawiane w szklarniach mają smak tych polowych, będą też intensywnie pachnieć. Jak rozpoznać polską truskawkę jeszcze przed jej spróbowaniem? Szypułka prawdę nam powie. Jej szypułka jest świeża, soczyście zielona, sztywna i delikatnie odstaje od owocu. Warto wiedzieć, że w zglobalizowanym świecie, nasze truskawki, uprawiane w strefie klimatu umiarkowanego, są uznawane za wyjątkowo smaczne.

 

Badania spożycia realizowane są przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”.

 

Źródło: Kantar, INSPIRE smarter branding, KZGPOiW, Core Team

dr Piotr Łuczak – Agrokonsument.pl
Dziennikarz, redaktor i ekonomista.   Specjalizuje się w polityce i ekonomice rolnej.   Założyciel i redaktor naczelny serwisu Agrokonsument.pl należącego do Agro Creative Agency & Media. Szef redakcji Lidera Biznesu – Ogrodniczy Magazyn Branżowy, Grupa MTP.   Pełnił funkcje redaktora naczelnego tytułów: Tygodnik Rolniczy, Profi– profesjonalna technika rolnicza i Agrarlexprawo dla rolnika. Najdłużej pracował w top agrar Polska, w tym także na stanowisku z-cy redaktora naczelnego.  
przeczytaj inne artykuły tego autora
Wydrukuj
PILNE !
Zobacz podobne:

Inni przeczytali również: