25 - 10 - 2023
Fot. P. Łuczak, Agrokonsument.pl

Vaderstad: non stop doskonalenie produktu i obserwacja potrzeb klientów

Ciągły rozwój produktu, innowacje, kontrola dotychczasowych dokonań. Non stop szkolenie kadr, docieranie do nowych klientów, w tym tych młodych, przejmujących gospodarstwa. Oraz rozpieszczanie dotychczasowych klientów. Oto recepta na sukces Vaderstad. Czytaj w Agrokonsument.pl

 

Mamy fantastyczne produkty. Przykładowo: Powershoot w siewniku Tempo – dający 2x większą szybkość siewu, SeedEye – dokładność siewu do 98% czy siewnik Proceed. Tego rodzaju produkty rewolucjonizują rolnictwo. One są silnikiem naszego biznesu. Ale paliwem dla tego silnika są nasze pomysły, znajomość rynku i umiejętność reagowania na potrzeby rolników i naszych dealerów – powiedział Piotr Osiński, Dyrektor Zarządzający Vaderstad (na zdjęciu) podczas jubileuszu 25-lecia firmy.

Spotkanie odbyło się 24 października 2023 r. w Olandii k. Pniew.

 

W firmie pracuje zespół bardzo dobrych fachowców. Większość z nich pracuje już wiele lat w tej firmie, co dowodzi, że w zespole panuje przyjazny klimat, sprzyjający pozyskiwaniu wiedzy, rozwojowi osobistemu i przyjaźniom. To dzięki temu za miniony rok Vaderstad w Polsce mógł pochwalić się drugim miejscem w sprzedaży maszyn tej firmy w Europie – 880 sztuk.

 

Piotr Osiński podkreślił jednocześnie, że firma kieruje swą ofertę do świadomych klientów, podejmujących decyzje w oparciu o rachunek ekonomiczny. Dowodem świadomości klientów jest chęć sprostania wyzwaniom, jakie niosą zmiany klimatyczne i nowa odsłona Wspólnej Polityki Rolnej od 2023 r. To przekłada się na poszukiwanie maszyn uprawowych do uprawy konserwującej glebę.

Korzyści z wykorzystania takich maszyn jest wiele. To nie tylko lepsza dbałość o glebę, co przekłada się na dalsze zyski z lepszych i większych plonów, ale także łatwość i prostota uprawy.

 

Väderstad TopDown i Opus: agregaty czytają mapy aplikacyjne

 

Vaderstad stawia na fachowość

 

Z racji tego, że spotkanie w Olandii kierowane było nie tylko do dziennikarzy, ale też do dealerów, mogliśmy poznać trochę warsztatu sprzedażowego tej firmy. Dowiedzieliśmy się, że mocno rozwijane są kompetencje sprzedażowe, mające także na względzie to, że decyzje zakupowe w gospodarstwach rodzinnych podejmowane są wieloosobowo.

Firma jest świadoma coraz większego udziału ludzi młodych w sukcesji rodzinnego majątku. Do nich trzeba docierać. Wpierw – z wizerunkiem. Na wizerunek marki sprzętu uprawowego wpływa wiele czynników. Klienci oczekują, by maszyna odznaczała się najwyższą dokładnością pracy, była wyposażona w innowacje i łatwa w obsłudze.

Szczegółowo mówił o tym Maciej Matuszewski – Marketig Manager Vaderstad, przedstawiając wybrane zagadnienia z badania, jakie wykonano wśród rolników z całej Europy, użytkujących sprzęt tej marki.

Okazuje się, że klienci Vaderstad czerpią informacje o maszynach rolniczych z następujących źródeł:

  • 38% – ze stron internetowych producentów maszyn;
  • 34% – z branżowych portali rolniczych; 34% – z branżowych magazynów rolniczych;
  • 33% – z targów i wystaw;
  • 30% – z rozmów z innymi rolnikami;
  • 26% – ze stron internetowych dealerów.

 

Natomiast w sytuacji potrzeby kupna maszyny hierarchia podejmowanych przez rolników działań jest odwrócona:

  • 30% – zaproszenie dealera do siebie;
  • 30% – wyjazd na wystawę lub targi;
  • 26% – odwiedzenie siedziby dealera;
  • 22% – przegląd Internetu;
  • 21% – rekomendacja innego rolnika;
  • 19% – prośba o demonstrację produktu;
  • 8% – przegląd prasy branżowej;
  • 6% – przegląd mediów społecznościowych.

To właśnie pokazuje, że merytoryczny sprzedawca i dobrze wyposażony punkt dealerski przesądzają o decyzji zakupowej. A kolejna decyzja zakupowa maszyny uzależniona jest od „zaopiekowania” się klientem w czasie użytkowania sprzętu.

 

Komisarz Wojciechowski zmiękcza Zielony Ład. Konferencja Warmińsko-Mazurskiej Izby Rolniczej

 

Zadbać o dotychczasowego klienta

 

Vaderstad zdaje sobie z tego sprawę i dlatego tak dużą wagę przykłada do serwisu przed- i posprzedażowego.

Za to jest odpowiedzialny dział Vaderstad Aftermarket, który działa według dopracowanych procedur, w tym:

  • top desk – platformy online, pozwalającej dealerom i koncernowi być we wzajemnym kontakcie;
  • bazie wiedzy – rozbudowywanej non stop: od planu produktu i jego konstrukcji, poprzez sprzedaż, uruchomienie i bieżącą obsługę;
  • quality check – globalnej kampanii przeglądów posezonowych.

Korzyści: budowanie relacji z klientami, zwiększona świadomość marki, rekomendacje klientów dla oryginalnych części, budowanie wizerunku marki i dealera, budowanie lojalności klienta marki i dealera. To owocuje sprzedażą kolejnych maszyn.

 

Jubileuszowe spotkanie w Olandii, po z kończeniu sesji warsztatowej, trwało do późnych godzin nocnych. Nie zabrakło ciekawych tematów w kuluarach, jak i eleganckiej oprawy artystycznej.

Przypomnijmy, że Vaderstad działa na wszystkich kontynentach i posiada 4 fabryki. Dwie znajdują się w Europie oraz dwie w Ameryce Północnej – w USA i Kanadzie. Firma zatrudnia ok 2000 osób, produkuje 6,5 tys. maszyn rocznie i 1 mln komponentów. Obroty są coraz wyższe, a za miniony rok osiągnięto rekord 578 mln euro. Obecnie trwa rozbudowa fabryki w rodzimej miejscowości o nazwie… Vaderstad, co pozwoli rocznie produkować do 10 tys. maszyn – kliknij.

Niedawno miała miejsce akwizycja z przejęciem linii technologicznej – o czym pisaliśmy w Agrokonsument.pl.

 

 

Czy coś grozi za przekroczenie 300 ha? Gospodarstwo rodzinne cz. 1

 

dr Piotr Łuczak – Agrokonsument.pl
Dziennikarz, redaktor i ekonomista.   Specjalizuje się w polityce i ekonomice rolnej.   Założyciel i redaktor naczelny serwisu Agrokonsument.pl należącego do Agro Creative Agency & Media. Szef redakcji Lidera Biznesu – Ogrodniczy Magazyn Branżowy, Grupa MTP.   Pełnił funkcje redaktora naczelnego tytułów: Tygodnik Rolniczy, Profi– profesjonalna technika rolnicza i Agrarlexprawo dla rolnika. Najdłużej pracował w top agrar Polska, w tym także na stanowisku z-cy redaktora naczelnego.  
przeczytaj inne artykuły tego autora
Wydrukuj
PILNE !
Zobacz podobne:

Inni przeczytali również: