Najem pojazdu zamiast leasingu ma okazję stać się powszechną formą finansowania. Już teraz najem pojazdu jako forma jego finansowania jest najbardziej popularna wśród:
Santander Leasing zauważył, że przedsiębiorcy rozważają coraz częściej tą formę finansowania pojazdów. Dlatego też zdecydował się na uruchomienie oferty najmu.
Oferta obejmuje finansowanie nowych pojazdów przez okres od 24 do 60 miesięcy, przy gwarancji stałej raty. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z:
Produkt na tym etapie dostępny jest na platformie multisalon24.pl, która pozwala klientom dostosować parametry finansowe, przebieg pojazdu i zakres serwisu do indywidualnych potrzeb.
W przypadku wynajmu, podobnie jak w leasingu, dopasowanie oferty do potrzeb firmy dla 40 proc. firm jest najistotniejszym czynnikiem wyboru usługodawcy. Różni się natomiast kwestia postrzegania ceny. Takie wyniki przyniosła najnowsza analiza rynku.
Badani respondenci wskazali, że przy wynajmie – poza wspomnianym już dopasowaniu oferty, najważniejsze są:
– W przygotowanej po raz pierwszy przez nas ofercie najmu wzięliśmy pod uwagę wiele czynników. Zarówno tych związanych z naszym doświadczeniem na rynku, ale również wynikających z rozmów z naszymi dotychczasowymi klientami. Wydaje się, że w dłuższej perspektywie coraz więcej pojazdów w biznesie będziemy „używać” niż „kupować”. Nowe przepisy podatkowe mogą przyśpieszyć rozwój wynajmu długoterminowego aut szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw – wskazuje Tomasz Sęba, dyrektor ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasing.
Dodajmy, że z badania firmy wynika, że 27 proc. małych przedsiębiorstw zatrudniających od 1 do 49 osób deklaruje, że korzysta lub jest zainteresowanych wynajmem długoterminowym. Jakie to powody? To:
Opr. na podstawie informacji prasowych Santander Leasing