01 - 05 - 2022
Fot. P. Łuczak, Agrokonsument.pl

Sasza i Dodge Viper GTS: moc na bursztynowych felgach!

Dodge Viper GTS z 10-cylindrowym silnikiem o pojemności 8,4 litra to już rarytas sam w sobie. Na bazie tego modelu w A!W Forged w Poznaniu powstaje odjazdowa wersja Vipera carbon forged dla youtubera Sasza!

 

 

Są samochody i są Vipery. Obok tego auta nie przejdziesz obojętnie. Typowy sportowy klasyk: niska sylwetka, aerodynamiczny kształt, sportowe wnętrze z kubełkowymi siedzeniami – a pod maską dziesięć garów i pojemność 8,4 l.

Cudo w czerwonym lakierze trafiło niedawno z USA do salonu A!W Forged w Poznaniu. Tu będzie poddawane tunningowi.

 

– Moim marzeniem jest stworzenie wersji „carbon forged”. Każdy element auta wraz kierownicą będzie w wykonany w prawdziwym karbonie. Z zewnątrz samochód zostanie oklejony na czarny połysk – ekscytuje się Sasza, właściciel auta i znany youtuber.

 

W planach jest także wyposażenie Vipera w dolot K&N i trzycalowy wydech.

 

 

 

 

 

 

 

600 KM to za mało

 

Benzynowy silnik z wtryskiem o pojemności skokowej 8382 cm3 daje Viperowi moc 600 KM. Dziesięć cylindrów jest obsługiwane układem rozrządu OHV, a na każdy cylinder przypadają po dwa zawory.

 

Skrzynia biegów 6 pozycyjna – manualna. Moment obrotowy wynosi 760 Nm/5600 obr./min.

Nowemu właścicielowi to nie wystarcza: planuje podniesienie mocy do 700 KM.

 

Sasha jest znany z indywidualnego podejścia do tego typu aut; tworzy od 5 lat najbardziej rozpoznawalne samochody w Polsce, a w swym dorobku ma m.in. Nissana GTR Furrora czy Forda Mustanga Stance.

 

 

Bursztynowe felgi Vipera

 

Kiedy oglądaliśmy auto w marcu 2022 r., nic nie zapowiadało rewolucji zapowiadanej przez Saszę. Maszyna miała odjętą przednią maskę i zdemontowane główne elementy tapicerki wnętrza. Zdjęty był też cały tylny zderzak. Ale Viper stał na kołach – eleganckich felgach aluminiowych w niespotykanym bursztynowym kolorze. W całości odrestaurowanych w A!W Forged, który jako jedyny serwis w Polsce specjalizuje się w projektowaniu i produkcji felg tego typu.

Pojazd ma seryjne ogumienie. Przód: P 275/35 Z R 18, a tył: P 345/30 Z R 19. Zawieszenie tworzą dwa wahacze – przedni i tylny. Każdy poprzeczny ze sprężyną śrubową. Koła mają 14-calowe wentylowane tarcze i układ ABS.

 

 

Ładowarki Claas Torion: trzech muszkieterów dużej mocy

 

 

Carbon w special edition

 

Dla miłośników Dodge’a trzeba dodać, że w swej historii marka Viper doczekała się pięciu generacji i wielu edycji specjalnych. W 2014 roku powstała nawet wersja nazwana SRT Viper GTS Anodized Carbon Special Edition.

W tej wersji cały pojazd fabrycznie pomalowany był czarno-matowym lakierem. Wszystkie dodatki były czarne: satynowana osłona układu wydechowego, karbonowe klapki wlewu paliwa, kanały hamulcowe z włókna węglowego i tylna atrapę. Jedynie na pomarańczowo pomalowano zaciski hamulcowe. Felgi chromowane „Black Vapor Chrome”.

 

W oryginale Viper Anodized Carbon Special Edition miał podsufitkę, poduszki drzwi i ochraniacze kolan pokryte Alcantarą. Do tego pomarańczowe szwy na obiciach drzwi, konsoli środkowej, desce rozdzielczej i panelu drzwi pokrytych skórą Nappa.

 

We wnętrzu znajdowały się akcenty z włókna węglowego na konsoli środkowej, panelach drzwi i kierownicy. W sumie wyprodukowano tylko 40 takich egzemplarzy.

 

Po tunningu powstanie więc jeszcze jedna wersja. Będzie to Viper GTS Anodized Carbon Special Edition Made in Poznań!

 

O innych edycjach specjalnych Vipera – czytaj TUTAJ.

 

 

Skrzynia biegów Claas Cmatic: niskie spalanie i moc pod kontrolą

Redakcja Agrokonsument.pl
Serwis Agrokonsument.pl specjalizuje się w treściach kierowanych dla konsumentów i branży agro. Polityka rolna, bezpieczeństwo żywności, ubezpieczenia, prawo.
przeczytaj inne artykuły tego autora
Wydrukuj
PILNE !
Zobacz podobne:

Inni przeczytali również: