Są samochody i są Vipery. Obok tego auta nie przejdziesz obojętnie. Typowy sportowy klasyk: niska sylwetka, aerodynamiczny kształt, sportowe wnętrze z kubełkowymi siedzeniami – a pod maską dziesięć garów i pojemność 8,4 l.
Cudo w czerwonym lakierze trafiło niedawno z USA do salonu A!W Forged w Poznaniu. Tu będzie poddawane tunningowi.
– Moim marzeniem jest stworzenie wersji „carbon forged”. Każdy element auta wraz kierownicą będzie w wykonany w prawdziwym karbonie. Z zewnątrz samochód zostanie oklejony na czarny połysk – ekscytuje się Sasza, właściciel auta i znany youtuber.
W planach jest także wyposażenie Vipera w dolot K&N i trzycalowy wydech.
Benzynowy silnik z wtryskiem o pojemności skokowej 8382 cm3 daje Viperowi moc 600 KM. Dziesięć cylindrów jest obsługiwane układem rozrządu OHV, a na każdy cylinder przypadają po dwa zawory.
Skrzynia biegów 6 pozycyjna – manualna. Moment obrotowy wynosi 760 Nm/5600 obr./min.
Nowemu właścicielowi to nie wystarcza: planuje podniesienie mocy do 700 KM.
Sasha jest znany z indywidualnego podejścia do tego typu aut; tworzy od 5 lat najbardziej rozpoznawalne samochody w Polsce, a w swym dorobku ma m.in. Nissana GTR Furrora czy Forda Mustanga Stance.
Kiedy oglądaliśmy auto w marcu 2022 r., nic nie zapowiadało rewolucji zapowiadanej przez Saszę. Maszyna miała odjętą przednią maskę i zdemontowane główne elementy tapicerki wnętrza. Zdjęty był też cały tylny zderzak. Ale Viper stał na kołach – eleganckich felgach aluminiowych w niespotykanym bursztynowym kolorze. W całości odrestaurowanych w A!W Forged, który jako jedyny serwis w Polsce specjalizuje się w projektowaniu i produkcji felg tego typu.
Pojazd ma seryjne ogumienie. Przód: P 275/35 Z R 18, a tył: P 345/30 Z R 19. Zawieszenie tworzą dwa wahacze – przedni i tylny. Każdy poprzeczny ze sprężyną śrubową. Koła mają 14-calowe wentylowane tarcze i układ ABS.
Dla miłośników Dodge’a trzeba dodać, że w swej historii marka Viper doczekała się pięciu generacji i wielu edycji specjalnych. W 2014 roku powstała nawet wersja nazwana SRT Viper GTS Anodized Carbon Special Edition.
W tej wersji cały pojazd fabrycznie pomalowany był czarno-matowym lakierem. Wszystkie dodatki były czarne: satynowana osłona układu wydechowego, karbonowe klapki wlewu paliwa, kanały hamulcowe z włókna węglowego i tylna atrapę. Jedynie na pomarańczowo pomalowano zaciski hamulcowe. Felgi chromowane „Black Vapor Chrome”.
W oryginale Viper Anodized Carbon Special Edition miał podsufitkę, poduszki drzwi i ochraniacze kolan pokryte Alcantarą. Do tego pomarańczowe szwy na obiciach drzwi, konsoli środkowej, desce rozdzielczej i panelu drzwi pokrytych skórą Nappa.
We wnętrzu znajdowały się akcenty z włókna węglowego na konsoli środkowej, panelach drzwi i kierownicy. W sumie wyprodukowano tylko 40 takich egzemplarzy.
Po tunningu powstanie więc jeszcze jedna wersja. Będzie to Viper GTS Anodized Carbon Special Edition Made in Poznań!
O innych edycjach specjalnych Vipera – czytaj TUTAJ.
Skrzynia biegów Claas Cmatic: niskie spalanie i moc pod kontrolą