Bunge, międzynarodowa korporacja w przetwórstwie nasion oleistych, zdecydowała się nadać jednolity szyld wszystkim swym spółkom w Polsce. Teraz to marka Bunge. Dokonało się to 1 grudnia 2021 r. po sfinalizowaniu przejęcia ZT „Kruszwica” SA, co miało miejsce kilka miesięcy wcześniej.
Decyzja o nadaniu jednolitej nazwy obejmuje również inne prowadzone lokalnie przez Bunge aktywności, w tym:
https://agrokonsument.pl/szansa-na-dodatkowy-dochod-ekoschematy-w-wpr-2023-2027
Koncern Bunge zaangażował się kapitałowo w spółkę ZT „Kruszwica” SA jako jej większościowy akcjonariusz w 2002 roku. Od przeszło dwudziestu lat Bunge i ZT „Kruszwica” rozwijały się w branży olejów i tłuszczów roślinnych w Polsce i Europie Środkowej. Działalność ta, prowadzona jako ZT „Kruszwica” SA, obejmowała dwa zakłady przetwórczo-produkcyjne, w Kruszwicy i Brzegu.
W nich z nasion oleistych powstają:
Spółka jest właścicielem marki oleju „Kujawski” i margaryny „Smakowita”.
Światowy koncern Bunge istnieje od ponad dwustu lat. Spółka została założona przez Johanna Bunge w 1818 r. na Bermudach. Obecnie siedziba główna znajduje się w Saint Louis w stanie Missouri w USA. Prowadzi biznes związany z przetwórstwem surowców rolnych, głównie oleistych – w tym soi i rzepaku. Handluje też nawozami i zbożem. W 2001 r. firma zadebiutowała na giełdzie w Nowym Jorku.
Roczny jej przychód szacowany jest na poziomie 45 mld USD. Zatrudnia ponad 23 tys. osób w ok. 300 zakładach zlokalizowanych w ponad 40 krajach. Jej największymi konkurentami są: Cargill i ADM – Archer Daniel Midland, które też mają przedsiębiorstwa w Polsce.
Nierzetelny wspólnik usunięty przez sąd
Riela Polska – oferta budowy silosów
Opr. na podstawie materiałów prasowych Bunge