Ta maszyna do dziś budzi sporą sensację, gdziekolwiek się pojawi. Ciągnik, będący hybrydą w zakresie przeniesienia napędu: z przodu tradycyjne koła, a na osi tylnej dwa wózki gąsienicowe.
Koncept tej nietypowej maszyny jest oferowany do sprzedaży od 2019 roku.
To odpowiedź firmy Claas na problem znacznego ugniatania i niszczenia struktury gleby, zwłaszcza w ścieżkach technologicznych upraw.
Ciągnik tego typu dzięki posiadaniu dwóch gąsienicowych wózków na tylnej osi charakteryzuje się:
Poza gąsienicami 635 mm i 735 mm dostępne są teraz dwa kolejne warianty ich szerokości.
Dla pracy w uprawach rzędowych, na przykład przy nawożeniu organicznym lub pracach z pielnikiem, zalecana jest gąsienica o szerokości 457 mm.
Od jesieni 2021 r. dostępne są gąsienice o szerokości 890 mm.
Kolejną nowością jest możliwość wyposażenia maszyny w układ regulacji ciśnienia w oponach na przedniej osi. Pompowanie opon przednich odbywa się poprzez sprężarkę pneumatycznego układu hamulcowego.
Ta kombinacja regulacji ciśnienia i napędu tylnej osi poprzez wózki gąsienicowe, ma wyjątkowe przełożenie na niewielkie ugniatanie gleby i dobrą siłę uciągu.
Opr. na podstawie materiałów prasowych Claas