18 - 03 - 2025
Fot. Agrokonsument.pl

Potężny następca tronu w polu, czyli premiera nowego ciągnika Massey Ferguson 9S.425!

Najnowszy i najmocniejszy w historii ciągnik Massey Ferguson miał swoją polową premierę w marcu br. niedaleko Wałcza. Model 9S.425 z imponującą mocą 425 KM, silnikiem AGCO Power i komfortową kabiną pokazał swoje możliwości w praktycznej pracy polowej. Czym wyróżnia się następca popularnej serii 8700? Czytaj w Agrokonsument.pl

 

 

Prezentacja nowego flagowego ciągnika Massey Ferguson odbyła się podczas specjalnego pokazu polowego.

Ciągnik w historii marki Massey Ferguson Seria 9S, a szczególnie jej topowy model 9S.425, to aktualnie najmocniejszy ciągnik, jaki kiedykolwiek opuścił fabryki Massey Ferguson. Oferuje maksymalną moc 425 KM, dostępną bez boosta czy dynamicznego zwiększania mocy.

To znacząca ewolucja w stosunku do ustępującego króla – serii 8740, który dysponował mocą maksymalną 405 KM.

Nowa seria 9S reprezentowana jest przez 6 modeli w zakresie mocy od 285 do 425 KM, częściowo pokrywając się pod tym względem z serią 8S (205-305 KM).

 

Czy będą dotacje dla rolników? Skąd pieniądze na rolnictwo 4.0?

 

 

Uproszczona konstrukcja silnika: większa niezawodność

 

Pod maską MF 9S.425 pracuje silnik AGCO Power o pojemności 8,4 l. W porównaniu do poprzednika wprowadzono jednak kilka istotnych zmian.

Przede wszystkim nowa wersja silnika wyposażona jest w jedną turbinę o stałej geometrii zamiast dwóch turbin szeregowych, które znajdowały się w serii 8700.

Kolejną ważną zmianą jest rezygnacja z zaworu EGR, który występował w serii 8700. To następny krok w upraszczaniu konstrukcji, zwiększający bezawaryjność maszyny.

 

Riela Polska: 25 lat dla rynku zbóż i bezpieczeństwa żywnościowego kraju

 

Przekładnia ML260 – płynnie regulowana moc na kołach

 

Ciągnik Massey Ferguson 9S.425 wyposażony jest w znaną przekładnię ML 260. Jest ona w pełni bezstopniowa i umożliwia płynną jazdę z prędkością od 30 m/h do 55 km/h.

W stosunku do poprzednika przekładnia zyskała przydomek HD, co oznacza jej wzmocnienie. Obudowa przekładni została wzmocniona o 13%, a osie tylne zwiększono ze 110 na 125 mm.

Zmodyfikowano również elementy przedniego napędu. Zastosowano grubsze podzespoły, wały, krzyżaki i sworznie. Interesującym rozwiązaniem jest system jazdy, gdzie prędkość można regulować na dwa sposoby. Za pomocą joysticka lub pedału gazu, a przełączanie się między tymi trybami odbywa się płynnie podczas jazdy.

To znaczne uproszczenie w stosunku do poprzednika, gdzie trzeba było wybierać tryb za pomocą przycisku.

 

Imponująca wydajność hydrauliki

 

System hydrauliczny w nowym Massey Ferguson zasługuje na szczególną uwagę.

W standardzie ciągnik wyposażony jest w pompę o wydajności 205 l/min. przy obrotach silnika 1650 obr/min (ECO). Przy maksymalnej prędkości 2070 obr./min generuje ona wydatek aż 270 l/min.

Dla najbardziej wymagających zastosowań dostępny jest układ o wydajności 340 l/min. przy 1650 obr/min, który przy maksymalnych obrotach silnika może dostarczyć aż 440 l/min oleju.

W przypadku wyboru najbardziej wydajnego układu, ciągnik wyposażony jest w dwie pompy load sensing połączone równolegle. Każda obsługuje po trzy pary wyjść hydraulicznych. Dodatkowo dostępna jest trzecia para przyłączy i wydajności 170 l/min.

Massey Ferguson 9S dysponuje 101 l oleju hydraulicznego, co według producenta jest najlepszym wynikiem na rynku. Warto podkreślić, że hydraulika i przekładnia mają oddzielne układy.

To ważny aspekt, o który często pytają nasi rolnicy.

 

 

Siew punktowy – pszenica i rzepak. Perfekcja Väderstad w gospodarstwie Paluzy

 

Kabina: przestrzeń i komfort na najwyższym poziomie

 

Jednym z najważniejszych elementów nowego ciągnika jest jego kabina o objętości 3,4 m3 i powierzchni szyb 6,6 m2. Jest to jedna z największych kabin dostępnych na rynku.

Charakterystyczna konstrukcja z pochyloną do przodu szybą sprawia, że operator przez większość dnia znajduje się w zacienieniu. Pochylenie szyby ma także praktyczny wymiar – brud nie osadza się tak łatwo na jej powierzchni.

Kabina zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, a poziom hałasu to zaledwie 65 dB(A) w standardowej wersji (67 dB(A) z systemem centralnego pompowania kół). W kabinie operator ma do dyspozycji zaawansowany system nawigacji z funkcją autouwrocia, sekwencji i innymi automatycznymi funkcjami ułatwiającymi pracę.

Standardowo ciągnik wyposażony jest w jeden monitor, ale za dopłatą można zamówić drugi, co znacznie rozszerza możliwości kontroli i monitorowania parametrów pracy.

 

 

Odszkodowanie z tytułu wywłaszczenia gruntu: spółka rolna płaci podatek

 

 

MF By You – personalizacja ciągnika na zamówienie

 

Ciekawym dodatkiem jest możliwość personalizacji ciągnika, dzięki jednostce projektowej MF By You. W ramach tej usługi można zamówić m.in. skórzany fotel, ciemniejsze szyby, a także dodatkowe udogodnienia jak Apple CarPlay czy Android Auto.

Co istotne, wszystkie modyfikacje wykonywane są przez fabrykę i objęte homologacją.

Nowy Massey Ferguson 9S.425 bazuje na sprawdzonej konstrukcji serii 8700. Z tego powodu producent oferuje 5-letnią gwarancję na 2,5 tysiąca motogodzin.

Dla gospodarstw pracujących intensywniej istnieje możliwość rozbudowania gwarancji do 5000 godzin.

 

Pierwsze egzemplarze już w rękach polskich rolników

 

Jak poinformował przedstawiciel Massey Ferguson, pierwsze egzemplarze nowego flagowca zostały już dostarczone do polskich rolników. W tym roku producent planuje sprzedać w Polsce około 40-50 sztuk modelu 9S, co ma zapewnić około 10% udziału w segmencie ciągników o mocy powyżej 285 KM.

 

Specyfikacja techniczna Massey Ferguson 9S.425

  • moc: 425 KM (dostępna bezwarunkowo – bez systemu boost)
  • silnik: AGCO Power o pojemności 8,4 l, tulejowany, z jedną turbiną o stałej geometrii
  • przekładnia: ML260 HD bezstopniowa (CVT), z dwoma zakresami
  • prędkość: od 30 m/h do 55 km/h
  • hydraulika: standardowo 205/270 litrów, opcjonalnie 340/440 litrów
  • poziom hałasu 65 dB
  • maksymalne ogumienie: 900 z tyłu, 710 z przodu
  • maksymalna dopuszczalna masa całkowita: 18 ton

 

Opr. oni

 

Kalkulacja opłacalności produkcji pszenicy ozimej w sezonie 2024/2025

 

 

 

Redakcja Agrokonsument.pl
Serwis Agrokonsument.pl specjalizuje się w treściach kierowanych dla konsumentów i branży agro. Polityka rolna, bezpieczeństwo żywności, ubezpieczenia, prawo.
przeczytaj inne artykuły tego autora
Wydrukuj
PILNE !
Zobacz podobne:

Inni przeczytali również: