Każdy rolnik, każdy przedsiębiorca i użytkownik maszyn Claas może wypowiedzieć się o poziomie jakości obsługi swojego autoryzowanego serwisu dealerskiego. Ankieta dostępna jest co roku w ramach Badania Satysfakcji Klienta. Na tej podstawie wyłaniani są najlepsi dealerzy danego roku. Trzy pierwsze miejsca 2024 zajęły firmy:
Tegoroczne zestawienie zostało zdominowane przez dwie firmy spod herbu Świerkot. Przedsiębiorstwo Świerkot sp. z o.o. od dwóch lat zajmowało drugie miejsce wśród najlepszych dealerów Claas (2021 i 2022), a obecnie za 2023 r. sięgnęło po najwyższy laur.
Firma Agro-Land Marek Różniak ze Śmielina k. Bydgoszczy (woj. kujawsko-pomorskie) – zeszłoroczny zwycięzca zestawienia – w tym zajął drugie miejsce.
Trzy nowe serie wśród ciągników kompaktowych Claas: Elios 200, Elios 300 i Axos 200
W najnowszym badaniu satysfakcji wzięło udział ponad pół tysiąca rolników i przedsiębiorców z całej Polski, użytkujących maszyny Claas. Dobrowolnie mogli odpowiedzieć na kilkadziesiąt szczegółowych pytań, dotyczących:
Oto szczegóły, które złożyły się na finalną ocenę i laury dla poszczególnych przedsiębiorstw.
Firma zebrała najwyższe noty dla kategoriach za pracę swego Działu Sprzedaży. Klienci docenili sprawny i fachowy przebieg konfiguracji produktu i wysoką wiedzę produktową obsługujących ich handlowców. Dealer nie dawał się zaskoczyć nawet najtrudniejszym pytaniom swych klientów. Hale warsztatowe, za które odpowiadał Dział Serwisu firmy, już swoją organizacją pracy i czystością były bardzo wysoko oceniane, a wykonane naprawy czy przeglądy były najwyższej jakości. Dotyczyło to serwisu zarówno u Dealera, jak i – nie zapominajmy – napraw wykonanych u klienta, często w warunkach polowych.
Mobilne warsztaty były w pełni wyposażone, robota przebiegała szybko i sprawnie, nawet w wysokim sezonie. Co ważne, pracownicy byli zmotywowani, uprzejmi – widać, że lubią swoją pracę. A Dział Części był bardzo wysoko oceniany za świetne doradztwo w wyborze części, znajomości konfiguracji części, szybkości ich dostawy i uzupełniania.
– Większość moich maszyn to Claas. Kupuję je od lat w firmie Świerkot. Cały zespół tego Dealera działała z ogromnym zaangażowaniem i dbałością o klienta. Na uznanie zasługuje Dział Sprzedaży. Zawsze okazywał się niezwykle pomocny i kompetentny, pomagając mi w wyborze odpowiedniego produktu i odpowiadając na wszystkie moje pytania. Dział Serwisowy nigdy mnie nie zawiódł. Nawet pilne wezwania realizują od ręki: skrupulatnie, szybko – nawet w trudnych warunkach terenowych. Natomiast Dział Części zawsze dostarczy potrzebny asortyment po dobrej cenie. Jestem bardzo zadowolony z tej współpracy i zdecydowanie polecam tego Dealera – podkreśla pan Tomasz z powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego.
Polhoz Sp. z o.o.: pszenica, rzepak, kukurydza, buraki, ziemniaki i Riela Polska
W przypadku dealera Agro-Land M. Różniak – Dział Sprzedaży został wysoko oceniony za proces konfiguracji produktu. To zasługa głębokiej znajomości produktów przez handlowców. Zawsze byli przygotowani na dociekliwe pytania klientów. Zarówno oni – podczas zamawiania nowych maszyn – jaki i serwisanci, dokonujący przeglądów lub napraw starszych urządzeń otrzymali wysokie oceny od klientów.
Rolnicy i przedsiębiorcy i u tego Dealera docenili dbałość o kompleksowe wyposażenie aut serwisowych, jakość wykonywanej pracy w serwisie stacjonarnym i mobilnym, tudzież zaangażowanie pracowników. Dział Części zebrał wysokie oceny w zakresie doradztwa dotyczącego części, wiedzy pracowników i dostępności podzespołów.
– Z firmą Agro-Land współpracujemy ponad 15 lat. Prowadzę rodzinne gospodarstwo. Zakupiliśmy kilkanaście maszyn marki Claas. Najbardziej cenimy sobie dobre doradztwo handlowca, zarówno w procesie konfiguracji maszyn, jak i warunków zakupu, w tym min. specyfikacji. Wiemy, że na pracowników tej firmy możemy liczyć o każdej porze dnia, a nawet nocy. To kluczowy argument przy dalszej współpracy, bo mając duży park maszynowy, często korzystamy z serwisu. Mechanicy są wyszkoleni i kompleksowo wyposażeni w narzędzia i potrzebne części – zaznacza pan Karol, rolnik z powiatu złotowskiego.
Ukraina i jej rolnictwo: 93 agroholdingi pracują na 6,25 mln ha
Zasłużone laury za zdobycie trzeciego miejsca zbiera firma Świerkot Tech Agro z siedzibą w woj. małopolskim. Jej Dział Sprzedaży zdobył uznanie klientów za sprawne i trafne porady przy konfiguracji produktu. Dział Serwisu zawsze był gotowy na najcięższe wyzwania – zarówno w maszynach dostarczonych do warsztatu, jak i w naprawach dokonywanych u klientów. Możliwe było to dzięki dużemu zaangażowaniu pracowników i ich dużej wiedzy. Naprawy przebiegały szybko.
Doceniono także Dział Części – wiedzę pracowników, potrafiących zdiagnozować potrzebę klienta oraz bardzo dobrze dobrać potrzebną część – których nigdy nie brakowało w zasobach magazynowych Dealera.
– Ci faceci z Działu Serwisowego firmy Świerkot Tech Agro naprawdę robią kawał dobrej roboty. Dzięki nim mam pewność, że szybko wrócę do pracy w polu. Pracownicy Działu Części zawsze wiedzą o co chodzi i trafnie dobierają odpowiednie części. Nie ma co się martwić, że czegoś zabraknie – mają to wszystko pod kontrolą. Takim ludziom można spokojnie powierzyć maszynę. To profesjonaliści – pełen uznania wypowiada się pan Kamil z powiatu olkuskiego.
Komisarz Wojciechowski zmiękcza Zielony Ład. Konferencja Warmińsko-Mazurskiej Izby Rolniczej
Tegoroczne wręczenie statuetek Dealera Roku jest także okazją do uznania tych dealerów Claas, którzy w Badaniu Zadowolenia Klientów uzyskali najwyższe noty i uznanie użytkowników maszyn w obrębie świadczonych usług. To wyróżnienie nosi miano Lidera Kategorii – odpowiednio: serwisu, sprzedaży, części, udziałów rynkowych.
Oto lista nagrodzonych w trzeciej edycji 2024:
Działy sprzedaży w obu firmach, według oceny Klientów, wykazały się wysoką umiejętnością omówienia maszyny i przedstawienia jej zalet. Pozwalało to świetnie przeprowadzać konfigurację produktu, co później owocowało w wykorzystaniu maszyny na polu. Przejrzystość procesu sprzedaży i prezentacja oferty na maszynę dokonywana była bardzo fachowo, a handlowcy wykazali się dużą wiedzą i profesjonalizmem przy obsłudze klientów.
O opinię o firmie Kalchem zapytaliśmy się rolnika z okolic Brodnicy.
– Z firmą Kalchem mam same dobre skojarzenia. Pierwszą maszynę Claas kupiłem w od nich w 2012 r. Był to ciągnik Arion 620. Od tamtej pory regularnie inwestuję w mój park maszyn współpracując z tym Dealerem. Łącznie zakupiłem tam 16 maszyn i myślę o kolejnych. Przedstawiciel handlowy firmy, który opiekuje się moim gospodarstwem, doskonale potrafi doradzić w wyborze odpowiedniej maszyny, skonfigurować ją oraz przedstawić atrakcyjną ofertę. Obsługa posprzedażowa jest dla mnie bardzo ważna i stoi w Kalchemie na wysokim poziomie. Widzę, że firma faktycznie dba o klienta – mówi Michał powiatu brodnickiego.
Dobrze wyposażone samochody serwisowe to podstawa sprawnie wykonanej naprawy lub czynności obsługowych u klientów. Za to doceniono szczególnie Dział Serwisu. Na wysokim poziomie była jakość wykonywanej pracy. Dobrze oceniono zaangażowanie pracowników i ich wykwalifikowanie, co miało również przełożenie na sprawność w udzielaniu przez nich odpowiedzi na pytania techniczne klientów.
Rodzaj, ilość części i dostawa na czas. Wiedza pracowników tego działu na temat elementów konstrukcyjnych maszyn, doradztwa w doborze części oraz świetnego klimatu współpracy z klientem w tym zakresie zasługują na pochwałę i uznanie.
Biorąc po uwagę udział rynkowy poszczególnych dealerów CLAAS, na wyróżnienie za miniony rok zasługuje szczególnie firma Świerkot Tech Agro.
Przypomnijmy, że w 2023 roku liderem w Kategorii SERWIS była firma Świerkot Tech Agro Sp. z o.o., a liderem Kategorii CZĘŚCI ZAMIENNE – Świerkot Sp. z o.o. W Kategorii SPRZEDAŻ liderem była firma Agro-Land Marek Różniak, a liderem w Kategorii SPRZEDAŻ CIĄGNIKÓW – Ulenberg Sp. z o.o.
Opr. na podstawie materiałów prasowych Claas
VAT, skarbówka, zachowek i dziedziczenie: uniknij kłopotów w sukcesji majątku gospodarstwa i firmy