O jakości pracy autoryzowanego serwisu dealerskiego świadczą jego wyniki sprzedażowe, sprawny serwis maszyn i dostępność części zamiennych. Te składowe rzutują na opinie klientów. Tę zależność dostrzega od lat Claas Polska.
Firma co roku organizuje ankietę wśród użytkowników maszyn swej produkcji. To w niej rolnicy i przedsiębiorcy mogą dobrowolnie wypowiadać się na temat poziomu jakości obsługi przez autoryzowane serwisy dealerskie. Tu nie ma tabu, liczy się stan faktyczny.
W podsumowaniu wyłaniani są najlepsi dealerzy roku.
W najnowszej edycji Badania Satysfakcji Klienta Claas w 2022 r. zwycięzcami zostały firmy:
I miejsce: Agro-Land Marek Różniak ze Śmielina k. Bydgoszczy (woj. kujawsko-pomorskie) – na zdjęciu;
II miejsce: Świerkot Sp. z o.o. ze Studzionki k. Pszczyny (woj. śląskie);
III miejsce: Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Kalchem Sp. z o.o. Wielki Głęboczek (woj. kujawsko-pomorskie).
Trzeba przyznać, że firma Agro-Land bardzo ambicjonalnie podeszła do tematu. W porównaniu z ubiegłym rokiem w Badaniu Satysfakcji Klienta przesunęła się z trzeciej na pierwszą pozycję. Bardzo mocno trzyma się przedsiębiorstwo Świerkot sp. z o.o.
Obroniło ono silne, drugie miejsce w rankingu.
W opinii klientów, najlepsze Firmy Dealerskie w 2022 roku wyróżniały się następującymi cechami:
I miejsce – Dealer Roku Agro-Land Marek Różniak:
II miejsce – Dealer Roku Świerkot Sp. z o.o.:
III miejsce – PHZ Kalchem Sp. z o.o.:
W dorocznym badaniu satysfakcji wzięło udział ponad pół tysiąca rolników i przedsiębiorców z całej Polski, użytkujących maszyny Claas. Mogli oni dobrowolnie odpowiedzieć na kilkadziesiąt szczegółowych pytań.
Analizowali trzy podstawowe elementy usług:
Zaznaczmy, że w tegorocznej edycji wzięły udział dwie grupy klientów – nabywców maszyn w 2021 i 2022. Oceniali oni obsługę sprzedażową, funkcjonowanie serwisu i dostępność części.
Gleba, Twój warsztat: agrotechnika, narzędzia czynne i bierne od Poettinger
Miniony rok przyniósł sporo wahań w zakresie cen produktów rolnych, poziomu kosztów i niepewności rynkowej. W tych niestabilnych czasach liczy się więc zwłaszcza wiarygodność pomiędzy partnerami biznesowymi.
Chodzi o premiowanie długoletniej współpracy opartej na zasadzie wygrana – wygrana dla dwóch stron.
Dlatego Claas Polska, niezależnie od honorowania trzech najlepszych dealerów danego roku, wyróżnia także laurem ‘LIDER KATEGORII’ tych ze swych dealerów, którzy w badaniu zadowolenia Klientów CLAAS uzyskali najwyższe noty i uznanie użytkowników maszyn w obrębie świadczonych usług.
Oto lista nagrodzonych w drugiej, najnowszej edycji ‘LIDER KATEGORII 2023’:
1. Lider w Kategorii SERWIS – Świerkot Tech Agro Sp. z o.o.
Szczególnie doceniony za zaangażowanie techników serwisowych w wykonywane naprawy oraz wyposażenie techniczne aut serwisowych.
2. Lider w Kategorii CZĘŚCI ZAMIENNE – Świerkot Sp. z o.o.
Klienci najwyżej cenili wysoką wiedzę produktową pracowników, wsparcie klienta w identyfikacji jego potrzeb, w tym w dodatkowym doposażeniu maszyny.
3. Lider w Kategorii SPRZEDAŻ – Agro-Land Marek Różniak
W tej kategorii Dealer wyróżnił się wzorową wiedzą produktową połączoną z profesjonalnym podejściem do konfiguracji maszyny i uważne wsłuchanie się w potrzeby klientów.
4. Lider w Kategorii SPRZEDAŻ CIĄGNIKÓW – Ulenberg Sp. z o.o.
Za najwyższe udziały rynkowe w segmencie ciągników od 100 KM. Świadczy to o wysokim zaufaniu jakim Dealer jest obdarzany przez Klientów inwestujących w nowe ciągniki.
Przypomnijmy, że statuetki ‘LIDERA KATEGORII’ ubiegłorocznej, pierwszej edycji tego wyróżnienia otrzymali: Świerkot sp. z o.o. – w dwóch kategoriach SERWIS i CZĘŚCI ZAMIENNE oraz PHZ Kalchem sp. z o.o. – kategoria SPRZEDAŻ.
Opr. na podstawie informacji prasowych Claas