Nowa oferta JD zapewnia jeszcze większy wybór rolnikom poszukującym ciągników o wysokich osiągach i niewielkiej złożoności obsługi. Od kompaktowego modelu 6M 95 do potężnego 6M 250, obejmujących różne segmenty ciągników o określonej wielkości ramy.
Na uwagę zasługuje czterocylindrowy model 6M 150 o dużej mocy oraz zmodernizowany 6M 145 z sześcioma cylindrami. Ciągniki 6M 230 oraz 6M 250 z bardzo dużym rozstawem osi wynoszącym 2900 mm dodatkowo rozszerzają ofertę.
Wszystkie maszyny mają silnik o pojemności 4,5 lub 6,8 litra i zapewniają dodatkową moc znamionową do 20 KM z systemem inteligentnego zarządzania mocą (IPM) w zastosowaniach transportowych lub przy używaniu WOM. Szeroki wybór przekładni, od dobrze znanej i sprawdzonej mechanicznej PowrQuadTM Plus po bezstopniową AutoPowrTM, zapewnia optymalne osiągi niezależnie od potrzeb.
Sześciocylindrowe modele 6M mogą być ponadto opcjonalnie wyposażone w większe pompy hydrauliczne o wydajności 155 l/min lub nawet do 195 l/min (w przypadku modeli 6M 230 i 6M 250). Większa liczba opcji i dostępność większych opon zapewniają większą powierzchnię styku z podłożem na polu, co zmniejsza zagęszczanie gleby.
Rynek ciągników w maju 2024. Liderem John Deere przed Kubota i New Holland
W segmencie ciągników z małą ramą nowy model 6M 150 dołącza do gamy jako maszyna o dużej mocy, która jest wyjątkowo mocna dzięki maksymalnej mocy 177 KM z IPM, ale także kompaktowa i zwinna.
W grupie ciągników ze średnią ramą model 6M 145 zmodernizowano tak, aby miał sześć cylindrów zamiast czterech. Dodanie nowych modeli 6M 165 i 6M 185 dodatkowo wzbogaca ofertę.
W rodzinie ciągników z dużą ramą również pojawiły się dwa dodatkowe modele, 6M 220 i 6M 240, zapewniające solidną wydajność i wszechstronność w wymagających zadaniach.
Zestaw ciągników z bardzo dużą ramą obejmuje teraz zupełnie nowe modele 6M 230 i 6M 250, które wyznaczają nowe standardy mocy i wydajności w przypadku działalności na większą skalę.
Ciągniki serii 6M wyposażono w silniki John Deere o pojemności 4,5 i 6,8 litra i mocy do 281 KM z IPM.
System ten dostępny w całej serii 6M zapewnia do 20 KM dodatkowej mocy w zastosowaniach transportowych i przy używaniu WOM. Opcje przekładni obejmują:
Oprócz opcji kompaktowego podłokietnika CommandARMTM przekładnia AutoPowrTM dostępna jest również z prawą konsolą dla operatorów, którzy chcą komfortu, lecz preferują prostszy interfejs kierowania. We wszystkich modelach dostępna jest opcja 50 km/h.
Nowe ciągniki 6M mają udźwig tylnego podnośnika od 5,7 t do 9,9 t, w zależności od modelu. Układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu ma wydajność 114–195 litrów na minutę. Rolnictwo precyzyjne na żądanie Operatorzy bezproblemowo podłączają nowe maszyny poprzez ISOBUS. Do dyspozycji są:
To pozwala korzystać z rozwiązań John Deere Precision Ag Technology w celu zwiększenia wydajności.
Funkcje takie jak AutoTracTM, sterowanie sekcjami i zmienne dawkowanie to rozwiązania rolnictwa precyzyjnego pozwalające zoptymalizować wydajność i zmniejszyć koszty produkcji. Funkcja Data Sync to bezprzewodowa wymiana danych i linii prowadzenia między maszynami i Operations Center.
Integracja łączności JDLinkTM (jako standard) zapewnia zdalne wsparcie operatora i gwarantuje, że wszystkie nowe modele ciągników 6M otrzymują najnowsze bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania wyświetlacza, dzięki czemu właściciele są na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi.
Opr. na podstawie informacji prasowych John Deere
„Rola” ma 25 lat: jubileusz Zrzeszenia Producentów Zbóż i Rzepaku z Człuchowa